Zamieszczone przez AdamB
opony letnie - co myślicie
Zwiń
X
-
A mi chodza po głowie dwie opcje:
CONTINENTAL CONTIPREMIUM CONTACT 2 195/65R15 [91] H
MICHELIN Energy Saver 195/65R15 91 H
I tu wielki dylemat, gdyż na forum wyczytałem pochlebne opinie o continentalach, a znowu testy ADAC mówią ze michelin. A trzeba prędko kupować bo mi jeszcze ceny podskoczą A do tego dochodzi indeks prędkości, czy H czy może V do tej mojej octavi (na zimówkach starych znowu jest T), doświadczenia żadnego nie mam i dlatego ciężko zdecydować Wyczytałem, że przy V twardziej i pewniej na zakrętach, różnica w cenie niewielka, a niby bezpieczniej, czy spadek komfortu naprawdę się odczuje?
[ Dodano: Pon 15 Lut, 10 18:16 ]
i wlaśnie wyhaczyłem jeszcze PIRELLI P6 Cinturato 195/65R15 91V TL heh im człowiek więcej czyta tym mniej wie
Komentarz
-
-
smafolk, do AGRa z powodzeniem wystarczą niższe indeksy prędkości, zresztą to chyba nie jest specjalny problem -> każdy raczej wie, jakie prędkości jest w stanie rozwijać i jakie rozwija.
jak masz zamiar jeździć te 240 to bierz V (jeżeli w góle dasz radę się napędzić do takiej prędkości )
co do wyboru modelu i marki to można się zastanawiać do usranej śmierci, ja te continentale wspominam bardzo miło.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez AdamBA jaki problem sprawdzić na www.ceneo.pl gdzie są tańsze. Na www.opony.com.pl nie zawsze są najkorzystniejsze ceny.
1.Dunlop Winter Sport 3D 195/65R15 91T cena 218zł w sklepie www.opon.com.
2.Continentale ContiPremiumContact 2 205/55R16 91H cena 307zł w sklepie www.motostrada.pl
I tu ciekawostka bo te dwa miejsc to w zasadzie jedna centrala pod nazwą
Oponeo.PL SA
A ceny tych samych opon były różne w w/w sklepach internetowych.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smafolkA co byście powiedzieli na to żeby w octavi zamontować 195/60r15 a nie o standardowym profilu 65? Jakie będą tego konsekwencje?
bardziej naturalnym zamiennikiem będzie tu 205/60R15saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smafolkWasze przeczucie co do tej nowości jest pozytywne?
http://www.salon-opon.com/Kleber_DYN...P3_o17269.html
Mnie natomiast nurtuje inna sprawa. Czeka mnie wymiana oponek letnich (niestety te z którymi kupiłem OII to prawie slicki ). Założone były standardowe Brigstony ER300 205/55/R16 (na ori alusach). Spodobały się mi te oponki, chcę kupić takie same nowe. I tu mały zonk. Nie wiem czemu, ale tańsze są te z indeksem V (oryginalnie to 91H)! Co jest grane?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smafolkA mi chodza po głowie dwie opcje:
CONTINENTAL CONTIPREMIUM CONTACT 2 195/65R15 [91] H
MICHELIN Energy Saver 195/65R15 91 H
I tu wielki dylemat, gdyż na forum wyczytałem pochlebne opinie o continentalach, a znowu testy ADAC mówią ze michelin. A trzeba prędko kupować bo mi jeszcze ceny podskoczą A do tego dochodzi indeks prędkości, czy H czy może V do tej mojej octavi (na zimówkach starych znowu jest T), doświadczenia żadnego nie mam i dlatego ciężko zdecydować Wyczytałem, że przy V twardziej i pewniej na zakrętach, różnica w cenie niewielka, a niby bezpieczniej, czy spadek komfortu naprawdę się odczuje?
[ Dodano: Pon 15 Lut, 10 18:16 ]
i wlaśnie wyhaczyłem jeszcze PIRELLI P6 Cinturato 195/65R15 91V TL heh im człowiek więcej czyta tym mniej wie
Różnica pomiędzy H i V to tak naprawdę zawęża się do twardszej mieszanki gumowej w V, dla wytrzymania wyższych obciążeń, szczególnie termicznych. Ścieranie będzie takie samo. Obie opony zrobione są prawdopodobnie na tym samym karkasie, więc odkształcanie boczne masz jednakowe.
Co do komfortu i lepszego trzymania na zakrętach to różnicy nie odczujesz żadnej.
Taką różnicę będziesz miał dopiero, jak zainwestujesz w niższy profil 205/55R16 i w felgi aluminiowe.
Stara zasada inżynierska mówi, że na komfort największy wpływ mają masy nieresorowane, czyli w naszym wypadku waga koła.
A trzymanie - to powierzchnia styku opony z drogą. Im większa tym lepiej.
No i profil. Im wyższy tym boczna część koła (opona) bardziej podatna na odkształcenia.
W rozmiarze 195/65R15 indeks H Ci wystarczy.
Wszelkie Energy Saver omijaj szerokim łukiem.Pozdrawiam,
MarioPL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aldamZamieszczone przez MarioPLObie opony zrobione są prawdopodobnie na tym samym karkasie, więc odkształcanie boczne masz jednakowe.Pozdrawiam,
MarioPL
Komentarz
-
-
Nie będę kombinowac i zostane przy standardzie. Kolega mi powiedział, że 65 to wysoki bardzo profil, ale jak zerknąłem o niższym to miały mniejszy indeks nośności więc zdecydowanie odpada. A i o szerokości 205 raczej też bo i cena już na oponie wyższa około 70zł Teraz znowu wpadły mi w oko Bridgestone Turanza Er300 195/65/R15 91 H 220zł/szt. i to całkiem blisko domu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smafolkNie będę kombinowac i zostane przy standardzie. Kolega mi powiedział, że 65 to wysoki bardzo profil, ale jak zerknąłem o niższym to miały mniejszy indeks nośności więc zdecydowanie odpada.
mają niższy indeks bo patrzysz na jakieś dziwne rozmiary - nie do Twojego auta :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie ma to jak zdanie kolegi
smafolk, cena za tego brigestona bardzo dobra , jego cena z najnowszego cennika to 326,96złO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
cena za tego brigestona bardzo dobra , jego cena z najnowszego cennika to 326,96zł
W innym sklepie, też odbiór w Lublinie możliwy, z indeksem H są po 230, a z V po 237zł. Niewielka różnica, więc może warto dopłacić pare groszy?
Komentarz
-
Komentarz